Aku nak menulis





Entahlah.
Aku macam nak cabai je mulut lahanat tu.
Berfikir guna kepala lutut.
Sibuk mengkritik orang lain.
Diri sendiri?

Aku bukan nak tuding jari.
Kadang-kadang aku pon lalai.
Terjadi juga situasi macam ni kat aku.
Tapi,
pandai-pandai la letak cermin depan diri sendiri.

Bila ditegur, melatah.
Bila menegur, dialah juara.

Memanglah takde yang sempurna baru boleh menegur,
tapi faham tak keadaan dia sekarang.

Somehow, kecewa dengan orang macam ni.
Kecewa.
Sakit hati.
Sedih.
Kalau perasaan geram disimpan lama-lama dalam hati.
Mencari tempat nak mengadu, malangnya tiada.
Kau tau,
perasaan geram tu lama-lama boleh jadi dendam.
Menghasilkan titik-titik hitam kat hati.

Kau tau,
titik-titik hitam lama-lama boleh merebak.
Makin banyak dosa.

Kau tau kan apa itu karma?
Dahla.
Kita sama-sama dah besar.
Sama-sama dah boleh fikir baik buruk.
Aku doakan kau.
Kau doakan aku.
Dan aku harap dendam tu boleh hilang ��


*in Negeri 9, cili is cabai

Aku memang pen-kejam




sorry to say.
tapi dalam bab cinta bagai ni,
aku memang bijak.
bijak bagi nasihat.

tapi aku paling tak boleh nak involve dalam benda ni.
pada aku.
aku belum matang.
so i must perform in my study first.

ini belajar tunggang langgang.
sibuk nak bercinta.
*facepalm*

untuk kau.
aku paham perasaan kau.
tak payah nak kalis depan aku.
tapi, maaflah ye.
aku tak suka.
tak minat.

konklusinya;

aku memang pen-kejam.
kejam dalam bab ni.
dah.
pergi belajar.
bahagiakan hati mak bapak dulu.
baru bahagiakan hati aku.

-ayat bajet-